W Piastowie trwa budowa centrum przesiadkowego (bez przystanków autobusowych!). Inwestycja obejmuje dwa parkingi “Parkuj i Jedź”, z których jeden jest już gotowy. Powstają też schody na wiadukt drogowy, prowadzący bezpośrednio z peronów kolejowych.
Budowa centrum przesiadkowego „Parkuj i Jedź” w Piastowie to inwestycja o wartości ponad 8 mln złotych, z unijnym dofinansowaniem na poziomie 6,8 mln zł (80% wartości) z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Inwestycja składa się z trzech etapów. W pierwszym, już zrealizowanym, wybudowano parkingi przy ul. Dworcowej, czyli po południowej stronie linii kolejowej nr 447 Warszawa-Grodzisk Maz. Uporządkowano też komunikację w okolicach dworca kolejowego. W ramach tego etapu powstały 52 miejsca parkingowe oraz nowy postój Taxi i miejsce postoju czasowego – tzw. Kiss + Ride.
Tymczasem II etap inwestycji, jak już wspomnieliśmy, obejmuje budowę schodów i wind bezpośrednio na perony przystanku kolejowego Piastów. UM Piastowa w komunikacie napisał tak: “Budowa schodów i wind umożliwi połączenie peronów stacyjnych z istniejącym wiaduktem, co umożliwi komunikację z peronami przystanku osobowego „Piastów” z pominięciem infrastruktury dworcowej. Roboty budowlane swym zakresem obejmować będą wykonanie dojść do peronów pasażerskich, na których wybudowane będą schody stałe oraz windy”. Budowa schodów miała zostać ukończona w tym roku, ale nie jest pewne, czy tak się stanie.
Etap III inwestycji obejmuje budowę parkingu przy ul. J. Poniatowskiego – informuje Transport Publiczny. W ramach tego etapu zostaną wybudowane 104 miejsca parkingowe, dodatkowo 4 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych oraz stacja do ładowania samochodów elektrycznych
i miejsca dla rowerów.
Elementem centrum przesiadkowego ma być też zabytkowy parowóz dotąd stojący w Tłuszczu oraz – być może – zdemontowane wiaty z remontowanej stacji Warszawa Zachodnia. Piastów prowadzi rozmowy z PKP PLK w sprawie ich pozyskania.